Studieplaner

Geografi i Steiner HF Kvistgård

I 10. klasse arbejder vi bl.a. med meteorologi og klimatologi. Herunder vejrudviklingen langs en kold- og varmfront, vinddannelse ved trykforskelle, nedbørsdannelse, vejrforudsigelse og strålingsbalancen.

I 1. HF har vi fokus på samfundsgeografien. Dertil hører emnerne globalisering, turismen, demografi og bosættelsesgeografi.

I 2. HF arbejder vi bl.a. med mad- og tøjproduktion. Dertil hører de ressourcer, vi har på jorden, samt fordelingen af dem, og bæredygtigheden i at udvinde dem. Fødevarernes produktion, forarbejdning, og transportbetragtes i udvalgte historiske og nutidige landbrugstyper, med fokus på næringsstofkredsløbet.

Link til læreplan HER

10. klasse på Steiner Skolen Kvistgård Helsingør Kommune

“Det bedste ved at gå her er fællesskabet og diversiteten i undervisningen. Vi har både boglige fag og håndværksfag, der alle bidrager til læringen. Derudover har man et godt forhold til lærerne”

Steiner HF elev