Infomøder og Åbent Hus

Infomøder

Hver den første torsdag i måneden kl. 17:30 inviterer vi til et infomøde, hvor man kan se vores skole og stille alle de spørgsmål, man måtte have til hverdagen her på Steiner HF og 10. klasse.

Du kan tilmelde dig næste infomøde nedenfor. Tilmeldingsfrist d. 29. april.

Virtuelt åbent hus 2021

Kontakt os

Kontakt os i dag for en personlig samtale med rektor Anette Jørnung eller HF koordinator Jacob Rosendal, og find ud af, om Steiner HF er noget for dig.

Jacob Rosendahl Pedersen
HF koordinator
jar@steinerskolen-kvistgaard.dk

Anette Jørnung
anj@steinerskolen-kvistgaard.dk

Hvad betyder det for et ungt menneske at tage en Steiner HF?

En kort film lavet af vores HF elever om livet som Steiner HF elev

Yderligere info om HF uddannelsen

Besøg Steinerskolernes sammenslutning

Forskning

Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse (DPU) har i samarbejde med Steinerskolerne i Danmark udarbejdet en følgeforskningsrapport om de første Steiner HF-elever fra 2020-2022.
Læs om rapporten her

Danmarks Pædagogiske Universitet (DPU) undersøgte og beskrev i 2010-12 undervisningen i 9.- HF på de seks skoler, der tilbyder Steinerskolernes ungdomsuddannelse.
Læs om undersøgelsen her

Læs videre i vores HF brochurer:

1) HF Kvistgård
2) Fag og Studieplaner
10. klasse på Steiner Skolen Kvistgård Helsingør Kommune

Vi havde en læringstilgang som hed, at man så og observerede først, og så snakkede man teori bagefter, og det synes jeg var en rigtig god måde at lære tingene på. At man blev stimuleret til selv at gøre sig nogle overvejelser.”

Magdalena, student 2011, læser medicin på Københavns Universitet