Whistleblowerordning for medarbejdere

Rudolf Steiner Skolen Kvistgård har etableret en whistleblowerordning, som giver alle medarbejdere mulighed for at rapportere en række emner anonymt og sikkert.

Vores whistleblowerordning bliver håndteret af firmaet Defgo. Det sikrer en komplet anonym og sikker anmeldelsesproces for whistlebloweren.

Formålet med whistleblowerordningen er, at den skal anvendes, hvis medarbejdere oplever alvorlige forseelser eller lovovertrædelser, der sker på eller i forbindelse med Rudolf Steiner Skolen Kvistgård.

Whistleblowerordningen kan kun benyttes, hvis anmeldelsen omhandler alvorlige forseelser eller overtrædelser. Sager der hidrører for eksempel samarbejdsvanskeligheder, utilfredshed med faciliteter eller utilfredshed med vilkår kan ikke anmeldes igennem whistleblowerordningen. I sådanne tilfælde henvises til den nærmeste leder.