Studieplaner

Geografi i Steiner HF Kvistgård

I 10. klasse arbejder vi bl.a. med meteorologi og klimatologi. Herunder vejrudviklingen langs en kold- og varmfront, vinddannelse ved trykforskelle, nedbørsdannelse, vejrforudsigelse og strålingsbalancen.

I 1. HF har vi fokus på samfundsgeografien. Dertil hører emnerne globalisering, turismen, demografi og bosættelsesgeografi.

I 2. HF arbejder vi bl.a. med mad- og tøjproduktion. Dertil hører de ressourcer, vi har på jorden, samt fordelingen af dem, og bæredygtigheden i at udvinde dem. Fødevarernes produktion, forarbejdning, og transportbetragtes i udvalgte historiske og nutidige landbrugstyper, med fokus på næringsstofkredsløbet.

Link til lærerplan: https://www.uvm.dk/-/media/filer/uvm/gym-laereplaner-2017/stx/naturgeografi-c-stx-august-2017.pdf

10. klasse på Steiner Skolen Kvistgård Helsingør Kommune

“Det bedste ved at gå her er fællesskabet og diversiteten i undervisningen. Vi har både boglige fag og håndværksfag, der alle bidrager til læringen. Derudover har man et godt forhold til lærerne”