Kompetenceplan for Kor på Steiner HF

• 3- og 4-stemmige korsatser for blandet kor – sopran, alt, tenor, bas.
  • Kormusik fra det klassiske repertoire, herunder danske sange arrangeret for kor.
  • Rytmiske korsatser inden for populærmusik og jazz.

Kompetencer

• Eleverne skal få en musikalsk forståelse af flerstemmig korsang. Eleverne skal i et indstuderingsarbejde kunne lytte til og gengive musikalske forløb med deres sangstemme samt være i stand til som del af en stemmegruppe at synge et melodiforløb i harmoni med andre stemmegruppers melodiforløb.
  • Eleverne skal opnå en forståelse af korpartituret og dets systematik, og nodelæsningen skal sammen med lytte/gengive-arbejdet kunne anvendes som redskab til at indstudere korsatserne.
  • Eleverne skal gennem sangøvelser og indstuderingsarbejde af korsatser opnå forståelse af intonation og frasering, og eleverne skal få forståelse af musikalske parametre som dynamik, tempo og klang samt af karakteren af en given sats.

“Steiner er den rette skole for mig, da jeg kan udvikle mig kreativt på samme tid som jeg udvikler mig bogligt”.