Priser og økonomi
Opskrivnings- og indmeldelsesgebyr
Børnehaveklassen
Opskrivningsgebyr vedr. børnehaveklasse kr. 500,-.
Beløbet opkræves af skolen i oktober/november året før den aktuelle børnehaveklasse begynder.
Indmeldelsesgebyr vedr. børnehaveklasse kr. 1250,-.
Opkræves, når skolen kan garantere en plads. Garantien gives på betingelse af, at skolen efterfølgende på grundlag af børnehaves udtalelse og/eller samtale med forældrene vurderer, om skolen kan påtage sig den pædagogiske opgave.
Opskrivnings- og indmeldelsesgebyrer tilbagebetales ikke ved evt. udmeldelse.
Øvrige klassetrin
Indmeldelsesgebyr til øvrige klassetrin kr. 1.500,- opkræves, når eleven kan optages i skolen.
Indmeldelsesgebyret tilbagebetales ikke ved evt. udmeldelse.
Skolepenge
Skolepenge *)
1. barn pr. måned kr. 1.830,00 **)
2. barn pr. måned kr. 1.485,00 **)
3. barn pr. måned kr. 380,00 **)
4. og følgende børn pr. måned kr. 25,00 **)
Børn i børnehuset giver ikke søskenderabat for skolepengene. Dette er begrundet i, at tilskud til drift af børnehave og vuggestue bliver betalt af kommunerne, og tilskuddene for drift af skolen bliver betalt af staten.
SFO & Mellemstationen
SFO – Skolefritidsordningen *)
Skolefritidsordningen *)
fra børnehaveklasse til 3. klasse
pr. barn pr. måned kr. 1.079,00
Mellemstationen – klub *)
fra 4. klasse til 7. klasse
4. og 5. kl. pr. måned kr. 815,00
6. klasse pr. måned kr. 651,00
7. klasse pr. måned kr. 300,00
*) Skolepenge, SFO og klub betales i et helt skoleår (1. august-31. juli) i 11 rater. Juli måned er betalingsfri.
Elever, som begynder i nyt skoleår (dvs. medio august), betaler således skolepenge, SFO og klub for hele august måned.
**) Se i øvrigt indmeldelsesskemaets betingelser for opnåelse af søskenderabat.
Gebyr for FI-kort, dvs. ikke tilmeldt Betalingsservice kr. 50,00 pr. opkrævning
Gebyr for rykkerskrivelser vedr. manglende betaling: pr. skrivelse kr. 100,00.
Fripladstilskud (Finanslovbevilling)
Der er mulighed for at ansøge om delvis fripladstilskud vedr. betaling af skolepenge og SFO.
Kontakt kontoret for ansøgningspapirer, regler og betingelser.
Instrumentleje og musikundervisning
Rudolf Steiner Skolen Kvistgård har sin egen instrumentalskole for elever.
Betaling for undervisning af skolens instrumentallærere opkræves af skolen i lighed med skolepenge.
Skolens musikinstrumenter kan lejes. Individuelle musikinstrumenter betales af forældrene.
Musikundervisning efter skoletid aftales individuelt med skolens instrumentallærere eller private musiklærere.
Læs mere om instrumentalundervisningen her.
Øvrige udgifter i forbindelse med undervisningen
Engangsbeløb anslået:
Eurytmidragt/sko kr. 200,00. Opkræves af skolen (tilbagebetales ikke).
Fløjte (pentaton) i 1. klasse kr. 469,00.
Fløjte (sopran) i 3. klasse kr. 582,00
Fløjter indkøbes af skolen/klasselæreren og opkræves særskilt af skolen.
Derudover må påregnes udgifter til arbejdsbøger/-hæfter og andet materiale til undervisningsbrug, anslået ca. kr. 500 kr. årligt.
Ekskursioner og rejser
Grund- og Mellemskolen
Fra ca. 4. kl. tager eleverne ofte på en årlig skoleekskursion eller rejse til et sted i Danmark.
I 8. kl. rejser klassen på vildmarks-/overlevelsestur til f.eks. Sverige/Norge.
9. kl. tager på landbrugstur
Udgifter til skolerejserne betales af forældrene efter aftale m. klasselæreren.
10. klasse og HF
Der foretages større rejser i overskolen
10. kl. tager på landmålingstur
1. HF rejser på historieekskursion (f.eks. Armenien)
2. HF tager på kunstrejse Italien.
Udgifter betales af forældrene.
Rengøringsordning
Skolen har en rengøringsordning – dvs. at forældrene gør rent i angivne områder 1 gang årligt. Moppenyt med vejledning og fordeling af områderne udsendes ved skoleårets begyndelse.
Opkrævnings- og betalingsform
Forældrebetalte skolepenge, betaling for SFO og øvrige omkostninger opkræves via Nets/Betalingsservice.
Første gang udsendes fra skolen via e-mail en opkrævningsspecifikation med et indbetalingskort. Forældrene skal betale via Betalingsservice iht. de betalingsreferencer, som findes på indbetalingskortet.
Udmeldelse
Udmeldelse skal ske skriftligt direkte til skolens kontor med 1 måneds varsel til den 1. i hver måned.
Det gælder udmeldelse af skole, SFO, Mellemstationen og musikundervisningen.
Nedtælling til forårsmånedsfesten!
På lørdag d. 25. marts holder vi månedsfest på skolen, og både små og store elever forbereder sig til dagen, for man kan glæde sig til flere elevoptrædener 🌸☘️👌🏼
I dag havde 6. klasse generalprøve på deres koroptræden, og klasselærer Suzanne lyttede med fra salen, mens eleverne sang igennem🎶
Vi GLÆDER os til på lørdag – og husk: Alle er velkomne til månedsfesten, som starter kl. 10 ♥️🥳
#steinerskolenkvistgaard #steiner #nordsjælland

Nedtælling til forårsmånedsfesten!
På lørdag d. 25. marts holder vi månedsfest på skolen, og både små og store elever forbereder sig til dagen, for man kan glæde sig til flere elevoptrædener 🌸☘️👌🏼
I dag havde 6. klasse generalprøve på deres koroptræden, og klasselærer Suzanne lyttede med fra salen, mens eleverne sang igennem🎶
Vi GLÆDER os til på lørdag – og husk: Alle er velkomne til månedsfesten, som starter kl. 10 ♥️🥳
#steinerskolenkvistgaard #steiner #nordsjælland
8. klasse knokler på scenen i disse dage. De har nemlig drama og skal i næste uge optræde med deres store forestilling, ’Katalog over pinligheder’🎭
Forestillingen består af en række sketches, hvori forskellige pinlige situationer udspiller sig😬
8. klasse spiller fra næste torsdag for 6. klasse til 2. HF og for venner og familie 🌸🥳
#steinerskolenkvistgaard #rudolfsteiner #skole #nordsjælland

8. klasse knokler på scenen i disse dage. De har nemlig drama og skal i næste uge optræde med deres store forestilling, ’Katalog over pinligheder’🎭
Forestillingen består af en række sketches, hvori forskellige pinlige situationer udspiller sig😬
8. klasse spiller fra næste torsdag for 6. klasse til 2. HF og for venner og familie 🌸🥳
#steinerskolenkvistgaard #rudolfsteiner #skole #nordsjælland
Fra de store til de små 🎁
I fredags var 1. klasse så heldige at få en gave af 8. klasserne. Traditionen tro gav tre repræsentanter fra 8. nemlig de små elever de forklæder, de har arbejdet så længe på, og som 1. klasserne nu kan bruge i flere år fremover til kreative opgaver ♥️🎨
Eleverne begynder allerede i 7. klasse at lave forklæderne som en gave til 1. klasse.
De store elever skal først farve hørstoffet, så broderer de med eget design, og efter at de har lært at bruge symaskinen og fået `symaskine-kørekort`, syer de forklæderne sammen 🧵
1. klasserne blev meget glade for forklæderne, som de fik brugt til vådt-i-vådt maling allerede samme dag 💚
- og så var der ovenikøbet også et lidt større forklæde til 1. klasses klasselærer, Thomas 👌🏼

Fra de store til de små 🎁
I fredags var 1. klasse så heldige at få en gave af 8. klasserne. Traditionen tro gav tre repræsentanter fra 8. nemlig de små elever de forklæder, de har arbejdet så længe på, og som 1. klasserne nu kan bruge i flere år fremover til kreative opgaver ♥️🎨
Eleverne begynder allerede i 7. klasse at lave forklæderne som en gave til 1. klasse.
De store elever skal først farve hørstoffet, så broderer de med eget design, og efter at de har lært at bruge symaskinen og fået `symaskine-kørekort`, syer de forklæderne sammen 🧵
1. klasserne blev meget glade for forklæderne, som de fik brugt til vådt-i-vådt maling allerede samme dag 💚
- og så var der ovenikøbet også et lidt større forklæde til 1. klasses klasselærer, Thomas 👌🏼
En del af det seje søndagshold, der tog forskud på forskønnelsesdagen, som vi afholder næste lørdag d. 25.💪🏼
Der blev nedgravet stolper til raftehegnet, og det gik rask til, for værktøjet var i orden ⚒️🪚
TAK for jeres store indsats ☘️♥️

En del af det seje søndagshold, der tog forskud på forskønnelsesdagen, som vi afholder næste lørdag d. 25.💪🏼
Der blev nedgravet stolper til raftehegnet, og det gik rask til, for værktøjet var i orden ⚒️🪚
TAK for jeres store indsats ☘️♥️
Der var rift om pladsen i Stenladen, så 5. og 6. klasse øver nu helt ekstraordinært orkester sammen. De skal være klar til forårsmånedsfesten lørdag d. 25. marts 🌸
Og selvom de har travlt med at få repertoiret på plads, er orkesterleder Daniel sikker på, at de nok skal nå det 🎶👌🏼
Orkesterundervisningen begynder for alvor i 5. klasse. Forud går et år - i 4. klasse, hvor eleverne har fået individuel undervisning på deres valgte instrument ☘️
For at kunne deltage i orkesterundervisningen skal man spille et instrument, der bruges i orkestersammenhæng, dvs. et melodi-instrument som violin, bratsch, cello, kontrabas, tværfløjte, obo, klarinet, fagot, saxofon, trompet, basun, tuba, horn eller lignende 🎷
I 6. klasse fortsætter orkesterundervisningen. 7. og 8. klasse spiller sammen i Mellemskoleorkesteret og 9.-12. spiller i Overskoleorkesteret 🌸🎶

Der var rift om pladsen i Stenladen, så 5. og 6. klasse øver nu helt ekstraordinært orkester sammen. De skal være klar til forårsmånedsfesten lørdag d. 25. marts 🌸
Og selvom de har travlt med at få repertoiret på plads, er orkesterleder Daniel sikker på, at de nok skal nå det 🎶👌🏼
Orkesterundervisningen begynder for alvor i 5. klasse. Forud går et år - i 4. klasse, hvor eleverne har fået individuel undervisning på deres valgte instrument ☘️
For at kunne deltage i orkesterundervisningen skal man spille et instrument, der bruges i orkestersammenhæng, dvs. et melodi-instrument som violin, bratsch, cello, kontrabas, tværfløjte, obo, klarinet, fagot, saxofon, trompet, basun, tuba, horn eller lignende 🎷
I 6. klasse fortsætter orkesterundervisningen. 7. og 8. klasse spiller sammen i Mellemskoleorkesteret og 9.-12. spiller i Overskoleorkesteret 🌸🎶
Skeiðflötur, Hekla, Höfn. De islandske stednavne er mange, og de kan være svære at udtale 🇮🇸
5. klasse startede denne grå tirsdag med geografi, og de lagde ud med atlasøvelser 🗺️
Efter at have været Danmarkskortet rundt, skulle eleverne to og to svare på 10 spørgsmål om Island.
Klassen er godt i gang med et 4 ugers geografi-forløb, der bliver afsluttet med en rapport om et af de nordiske lande og en fremlæggelse for klassen i grupper à tre 🌸
I morges var de fleste elever ved at lægge sidste hånd på Nordenskortet, og når det var gjort, skulle flagene tegnes.
Geografi kommer på skemaet i 4. klasse, hvor faget som en del af hjemstavnslæren tager udgangspunkt i det nære med f.eks. et besøg i Helsingør.
I 5. klasse beskæftiger eleverne sig med Nordens geografi og i 6. bevæger de sig videre ud i verden og lærer om den europæiske geografi 🌏

Skeiðflötur, Hekla, Höfn. De islandske stednavne er mange, og de kan være svære at udtale 🇮🇸
5. klasse startede denne grå tirsdag med geografi, og de lagde ud med atlasøvelser 🗺️
Efter at have været Danmarkskortet rundt, skulle eleverne to og to svare på 10 spørgsmål om Island.
Klassen er godt i gang med et 4 ugers geografi-forløb, der bliver afsluttet med en rapport om et af de nordiske lande og en fremlæggelse for klassen i grupper à tre 🌸
I morges var de fleste elever ved at lægge sidste hånd på Nordenskortet, og når det var gjort, skulle flagene tegnes.
Geografi kommer på skemaet i 4. klasse, hvor faget som en del af hjemstavnslæren tager udgangspunkt i det nære med f.eks. et besøg i Helsingør.
I 5. klasse beskæftiger eleverne sig med Nordens geografi og i 6. bevæger de sig videre ud i verden og lærer om den europæiske geografi 🌏
To the moon … 🌔
7. klasse har i engelsk arbejdet med månen, rumfart og Neil Armstrong 👩🚀
I den forbindelse lavede de en udstilling med animationsfilm, PowerPoints, plakater og maleri.
6. klasse besøgte udstillingen og var gode, nysgerrige publikummer ♥️

To the moon … 🌔
7. klasse har i engelsk arbejdet med månen, rumfart og Neil Armstrong 👩🚀
I den forbindelse lavede de en udstilling med animationsfilm, PowerPoints, plakater og maleri.
6. klasse besøgte udstillingen og var gode, nysgerrige publikummer ♥️
Er det seriøst dig, der har lavet den?
Drengene fra 2. klasse kunne næsten ikke forstå, at Kalle fra 2. HF selv havde restaureret en hel bil! Men det havde han - som den praktisk-kunstneriske del af sin årsopgave 🛻
I dag fik de mindre elever lov til at se 2. HF’ernes årsopgaver, som de har arbejdet med i et helt år, og som de fremlagde i lørdags.
At vi her på Kvistgård har en helhedsskole ses så tydeligt, når de yngre elever imponeret ser de ældres arbejde 🤩 De er stolte af at være en del af en helhed, og for de større elever er det enormt motiverende at se, hvad man selv snart skal til at lave ☘️🌸

Er det seriøst dig, der har lavet den?
Drengene fra 2. klasse kunne næsten ikke forstå, at Kalle fra 2. HF selv havde restaureret en hel bil! Men det havde han - som den praktisk-kunstneriske del af sin årsopgave 🛻
I dag fik de mindre elever lov til at se 2. HF’ernes årsopgaver, som de har arbejdet med i et helt år, og som de fremlagde i lørdags.
At vi her på Kvistgård har en helhedsskole ses så tydeligt, når de yngre elever imponeret ser de ældres arbejde 🤩 De er stolte af at være en del af en helhed, og for de større elever er det enormt motiverende at se, hvad man selv snart skal til at lave ☘️🌸